Frank Energy misleidende informatie

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 maanden geleden door Simon.
Auteur
Onderwerp
#516

Foute actie:
Naar aanleiding van twee emails op 30/12/22 over kostenstijging.

Jullie misbruiken het prijsplafond en menen zodoende tot absurde prijsstijgingen in 2023 te komen. Leveringskosten gas: van 14 ct naar 26ct = + 86% prijsstijging per m3
Terugleveringskosten stroom: +350% per Kwh.
De voorbeeldberekening in de mail deugt ook niet.
Ook hier misbruiken jullie het prijsplafond om de ‘schade’ voor de consument te dekken. Jullie doen voorkomen dat het maar een paar euro per maand hoger is. Ja dankzij het prijsplafond, wat een keer ophoudt. En wat afwenteling op de overheid inhoudt.
Fout bezig.
Was het niet dít argument om over te stappen naar Frank? Dat de gewone bedrijven de stijgende kosten overdrijven en zeker zullen afwentelen op de overheid?
Schande Frank!
Alle kosten moeten in het vaste bedrag van 5€ per maand zitten. Dat mag dan stijgen met het inflatiecijfer.

Reden voor deze kostenstijging o.a. de vervijfvoudiging van onze klantenservice. Mooie boel als AH de prijzen verhoogt omdat ze meer klanten krijgen. Het moet andersom Frank.

Dit deugt niet. Van geen kant.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Auteur
Reacties
  • #818

    Op het moment dat ik die mail kreeg dacht ik : ik moet hier weg. Dit is een gekke club. We verhogen de opslag met 86% en voegen een leuke berekingen bij ( uitgaande van het overstijgen van het prijsplafond ) waardoor de verhoging lijkt mee te vallen. Omdat dat opgevangen wordt door het prijsplafond.

    Frank valt door de mand. Is nu al duurder dan alle andere aanbieders…. en waarom ?

  • #966

    Ik ga ook per 1 februari weg bij Frank Energie om dezelfde reden. Misleidend, en ik denk dat ze het wel zullen merken. Lees al meerdere berichten dat klanten overstappen.

  • #3014

    Goed beschreven, René, ik had er precies hetzelfde idee bij. Ik ga ook opzeggen.

  • #3360

    In de App van Frank-energie betaal ik op dit moment (3 April 15:26H) voor Gas 1,421/m3 terwijl op hun website een all in tarief staat van 1,238/m3 zo ook op deze website 1,238/m3. Dat is een verschil van +18,3 Cent/m3. Ik heb Frank energie aangeschreven want waarschijnlijk is dit dus al langer het probleem. Geen idee wanneer ze gaan antwoorden.

  • #3361

    In de App van Frank-energie betaal ik op dit moment (3 April 15:26H) voor Gas 1,421/m3 terwijl op hun website een all in tarief staat van 1,238/m3 zo ook op deze website 1,238/m3. Dat is een verschil van +18,3 Cent/m3. Ik heb Frank energie aangeschreven want waarschijnlijk is dit dus al langer het probleem. Geen idee wanneer ze gaan antwoorden.

    Als het goed is heb je van Frank bericht gekregen om je contract om te zetten. Vaste vergoeding omhoog, opslag gas omlaag. Ik ben sinds 1 februari over naar Zonneplan, net iets goedkoper.

  • #3362

    Ik heb inderdaad vanmiddag antwoord gekregen van de helpdesk, best wel snel overigens. Er was inderdaad een e-mail gestuurd op 24 maart over het verschil tussen dynamisch en vast contract. Onder aan de e-mail stond dit voorstel met de mogelijkheid voor een nieuw contract. In ieder geval gemakkelijk te overzien. Dit zouden ze toch eigenlijk automatisch moeten doen. @Jack, in ieder geval bedankt voor het antwoord.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reactie op: Antwoord #818 in Frank Energy misleidende informatie

U kunt BBCodes gebruiken om uw inhoud te formatteren.
Uw account kan geen gebruik maken van Advanced BBCodes, deze worden gestript voordat u ze opslaat.

Uw informatie: