Mijndomein Energie

Eigenschappen Mijndomein energie

  • Uurprijzen EPEX Day Ahead voor stroom
  • Dagprijzen LEBA voor gas
  • Klantenservice bereikbaar via ticketformulier en telefoon
  • Reseller van EnergyZero

PROS

  • Maandbedrag kun je zelf via klantenportal wijzigen
  • Online klantenportal beschikbaar

CONS

  • Mijndomein Energie werkt met voorschotten, risico bij een faillissement
  • Klantenservice alleen bereikbaar via ticketformulier of telefoon

Facturatie

Je betaalt altijd een maandbedrag als voorschot voor de komende maand. Mijndomein Energie stuurt twee weken voor de start van de energielevering een eerste factuurmail met een iDEAL-betaallink. Deze nota dien je handmatig / via iDEAL te voldoen (óók als je gekozen hebt voor betaling via automatische incasso). Deze factuur dient betaald te zijn voor de startdatum van je contract, zonder betaling kan Mijndomein Energie de levering niet starten.

Hierna ontvang je volgende maandnota’s op de 23e van iedere maand en deze nota’s zullen rond de 25e van elke kalendermaand geïncasseerd worden. Heb jij gekozen voor handmatig betalen met iDEAL, dan ontvang je iedere 23e van de maand een factuurmail met een persoonlijke betaallink.

Betaal je de eerste betaling later dan je startdatum? Dan zal je contract later ingaan en je contractperiode verschuiven.

Op basis van het ingevulde of geschatte jaarverbruik rekent Mijndomein Energie uit wat het maandbedrag gaat worden. Wil je weten hoe dit is opgebouwd? Klikt dan tijdens het aanmelden op “Prijsopbouw”. Ben jij al klant bij Mijndomein Energie? Dan is deze specificatie in jouw energiecontract terug te vinden op de allerlaatste pagina. Het maandbedrag is een voorschotbedrag op je werkelijke energiekosten. Verbruik jij uiteindelijk juist meer of minder dan alle betalingen, dan wordt dit verrekend tijdens de jaarrekening. Je zal dan het overschot terug of je moet eventueel wat bij betalen. Via jouw online klantomgeving kan jij zien hoeveel er werkelijk verbruikt is ten opzichte van het betaalde bedrag.

Salderen

Om een teruglever vergoeding te krijgen zul je tenminste 1 moment meer moeten opwekken dan dat je zelf verbruikt in huis. Op dat moment is er sprake van teruglevering. Wij passen de wetgeving van saldering toe zolang er op jaarbasis meer elektriciteit is afgenomen dan is terug geleverd. Heb je meer terug geleverd dan verbruikt, dan is er sprake van ‘netto teruglevering’.

Voor iedere kWh elektriciteit die je teruglevert aan het energienet ontvang je het actuele uurtarief inclusief belastingen (en inkoopkosten) in het kader van de salderingsregeling. Is er op de jaar- en/of eindrekening sprake van netto-teruglevering? Dan ontvang voor je voor de netto teruggeleverde hoeveelheid elektriciteit alleen het overeengekomen tarief per kWh, dus geen belastingen (en inkoopkosten).