Reageer op: Dynamisch contract versus hoogste terugleververgoeding

Auteur
Reageer
  • #3414

    Hallo Bertus,
    Bedankt voor jouw reactie.

    Ik heb naar aanleiding van de SCHRIKBARENDE prijzen van eind vorig jaar ook snel eieren voor mijn geld gekozen.
    Nu heb ik er in principe geen problemen mee als ik moet betalen voor afname product of dienst, maar dit moet wel evenredig en fatsoenlijk zijn.

    prijzen 23-04-2023
    Nu zie ik dat er op dit moment ( 23-04-2023 ) nog enkele aanbieders zijn die een m3 gas
    “aanbieden” voor €3,323 en Kwh aan electra voor €0,91.
    Dat ik/wij als consument(en) van deze dienst ( ik zie deze leveranciers puur als dienst )
    nu nog deze prijzen”moeten” betalen voor het inkoopbeleid van deze leveranciers is iets wat ik graag wil.

    Je hebt gelijk dat een dynamisch contract voor gas loont is wel te zien aan de huidige gasprijzen van 1,20 per m3
    Eén ding heb ik wel geleerd van de afgelopen energiecrisis, dat ik zeer kritisch ben gaan kijken naar het fenomeen energieleverancier, en dat ik denk dat ik zelf goed instaat ben het risico te nemen/dragen van veranderende prijzen.
    Als ik nu al merk dat de energieleveranciers het al aan durven om jaarcontracten voor gas aan te bieden van die onder het prijsplafond , denk ik dat vanaf Nu tot volgend jaar april de dynamische prijzen voor 12 maanden opgeteld niet hoger zullen zijn.
    Anders durven de grote jongens het ook niet aan lijkt mij….
    onverwachte gebeurtenissen zoals een oorlog in Oekraïne die horen bij risico nemen dunkt mij!

    Het kleine probleem wat jij kenschetst had ik ook, en ik ben z.s.m met electra overgestapt op een “vast”contract. Dit omdat mijn opbrengst hoger is dan mijn verbruik.
    Ik neem nog steeds gas af op een dynamische basis, dus ik zie ook dat de prijzen voor stroom regelmatig in de min gaan. Dit was voor mij één van de redenen samen met het salderen en gebruiken van “opgebouwde” Kwh’en in de winter, dat ik overgestapt ben naar een vaste aanbieder.
    Ik heb overigens sinds vorige maand zonnepanelen, dus ik moest dit ook even ondervinden.

    Ik ben benieuwd of jij hier iets mee kan, en ik ben benieuwd wat jouw gedachte hierover is

    M.v.g

    André